In Memory of

Thanh

Hoai

Mai

Obituary for Thanh Hoai Mai

Thanh Hoai Mai passed away unexpectedly on November 16th, 2021, in Albuquerque, New Mexico, at the age of 32.

Thanh was born on February, 28, 1989, in Vietnam. When he was two years old, he immigrated with his parents to the US, and the family settled down in Vermont. He graduated from Colchester High School, Vermont, in 2007. For his love of cooking, he followed the cooking profession, with a dream of owning a restaurant one day so that he could provide support for his parents and siblings. This dream took him to Albuquerque, New Mexico in 2020.

As a young boy, he loved to ride bike to school and play games. He was an independent person, and as the oldest child in the family, he loved and supported his younger siblings. He was a dutiful son to his parents.

Thanh is survived by his father, Jame Mai, his mother, Lily Nguyen, his three siblings, Tam, Truc, and Tai, his grandmother, Xuan Thi Thu Nguyen, and his aunt, Linda.

Mai Hoài Thanh qua đời một cách đột xuất vào ngày 16 tháng 11, năm 2021, tại Albuquerque, New Mexico, được 32 tuổi.

Mai Hoài Thanh sanh ngày 28 tháng 2, năm 1989, tại Việt Nam. Anh theo cha mẹ nhập cư qua Mỹ khi anh được hai tuổi, và gia đình định cư tại Vermont. Anh tốt nghiệp trường trung học Colchester, Vermont, vào năm 2007. Với sở thích nấu ăn, anh theo đuổi nghề này và có mộng làm chủ nhà hàng để một mai có thể giúp đỡ cha mẹ và các em của anh. Mộng này đã đưa anh đến thành phố Albuquerque, New Mexico vào năm 2020.

Khi còn bé, Thanh thích đạp xe đạp đi học và thích chơi game. Anh là một người tự lập, và là người anh cả trong gia đình, anh rất thương và lo lắng cho các em. Anh là một người có hiếu với cha mẹ.

Anh Thanh ra đi để lại cha là ông Mai Đức Thái, mẹ là bà Nguyễn Thị Thu Hương, ba người em Tâm, Trúc, và Tài, và bà ngoại là bà Nguyễn Thị Thu Xuân và dì là Linda ở Nevada.